ACTIVITAT DE TRACTAMENT: Gestió informàtica i de la seguretat de la informació.

Última actualització 07/2024

Nom y finalitat
Nom Gestió informàtica i de la seguretat de la informació.
Descripció finalitat  La finalitat del tractament és la de gestionar i administrar els recursos informàtics, els continguts digitals, el correu electrònic, els servicis d’emmagatzematge en el núvol, la gestió d’usuaris i el control d’accessos, les ferramentes de treball col·laboratiu i el registre d’activitat dels sistemes i de les comunicacions electròniques del Consorci, així com atendre les incidències dels usuaris.  Inclou la gestió de dades personals per a comunicacions i/o violacions de seguretat, auditories, així com altres actuacions derivades de la gestió de la seguretat en el Consorci.
Responsable del tractament
Identitat Consorci per al Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i de Salvament de la província de València
Manera de contactar amb el responsable

Per correu electrònic en l’adreça infobombers@bombersdv.es

Per correu postal, en l’adreça Avellanes 14, 46003 València.

Manera d’exercitar drets Per a sol·licitar l’accés,  la rectificació, supressió o limitació del tractament de les dades personals o per a oposar-se al tractament, en el cas que es donen els requisits establits en el Reglament General de Protecció de Dades, així com en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personal i garantia dels drets digitals, es pot dirigir un escrit al Consorci en la direcció indicada més amunt o en el registre electrònic https://sede.bombersdv.es/
Unitat responsable de la tramitació SERTIC
Dades de Contacte del Delegat de protecció de dades Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’estes dades, el Consorci posa a la disposició dels interessats la bústia del delegat de protecció de dades dpd@bombersdv.es
Base jurídica
La licitud del tractament es basa en l’art. 6.1 c) del RGPD, compliment d’una obligació legal, d’acord amb:

  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del sector públic.
  • Llei 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
  • Reglament (UE) 2016/679 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’estes dades.
  • Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de Protecció Civil del Dret a l’Honor, a la Intimitat Personal i Familiar i a la Pròpia Imatge.

Es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar d’esta finalitat i del tractament de les dades, a més dels períodes establits en la normativa d’arxius i documentació.

Origen i procedència de les dades
Els interessats o els seus representants legals
Col·lectius afectats
Ciutadans, sol·licitants, empleats, participants en processos selectius i/o de formació, estudiants en pràctiques i resta de persones pertanyents a col·lectius , institucions o empreses amb contracte, conveni, protocols de col·laboració o altres similars amb el Consorci.
Tipologies de les dades
Infraccions No estan previstes
Categories especials de dades No estan previstes
Dades identificatives Nom i cognoms; NIF (NIE, Passaport o número de targeta de residència) ; adreça; telèfon, correu electrònic i/o domicili; firma; codi personal, IP equipe, imatge i veu.
Altres Detalls d’ocupació; Registre dels accessos realitzats als sistemes d’informació, logs.
Mesures tècniques i organitzatives aplicades

Les mesures de seguretat garantiran la confidencialitat, integritat, disponibilitat i resiliència permanents dels sistemes i servicis de tractament que resulten apropiades per a garantir un nivell de seguretat adequat al risc del tractament, en els termes exigits per l’article 32.1 del RGPD.

Es corresponen amb les previstes i en l’Annex II Reial decret 311/2022, de 3 de maig , pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració Electrònica i en el marc dels documents que conformen la Política de protecció de seguretat de la informació del Consorci

Categories de destinataris de comunicacions
Per obligació legal es comunicaran a:

  • Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD)
  • Comité Europeu de Protecció de Dades (CEPD)
  • Centre Criptològic Nacional (CCN)
  • CERT: *Computer Emergency Response Team i CSIRT: Computer Security Incident Response Teams
  • Forces i Cossos de Seguretat
  • Òrgans Judicials, Ministeri Fiscal o autoritat administrativa competent en el marc d’una investigació penal, disciplinària o sancionadora.
  • Autoritat Independent de Protecció de l’Informant, així com a l’Agència Valenciana Antifrau, si és el cas.

També podran realitzar-se comunicacions en execució d’un contracte i/o en compliment d’una obligació legal a empreses auditores de protecció de dades i de seguretat de la informació.