El Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) ha posat en marxa un procediment extraordinari per a cobrir, de manera temporal i mitjançant comissió de servicis, places vacants de bomber/a-conductor/a en diferents parcs de la província.

Tal com explica el president del Consorci i diputat de Medi Ambient, Avelino Mascarell, “l’objectiu és disposar amb una ferramenta útil i àgil per a garantir l’operativitat dels servicis d’emergències, donant resposta tant a les necessitats actuals de l’entitat com les que es vagen generant a futur”.

Mascarell afig que “esta convocatòria no té establit un termini final, ja que es mantindrà permanentment oberta perquè siga un instrument addicional en la política de gestió de personal”, i especifica que “les places s’adjudicaran per orde de sol·licitud, sempre que es complisquen tots els requisits establits en les bases”.

El procediment està obert a funcionaris de carrera de qualsevol administració pública que complisquen els requisits establits, entre ells la titulació exigida, el curs bàsic de bombers i el permís de conduir C amb l’E associat.

La comissió de servicis tindrà una duració d’un any prorrogable, i les sol·licituds podran presentar-se de manera telemàtica a través de la seu electrònica del Consorci.

Reforç integral de la plantilla

Este procediment extraordinari se suma a l’estratègia de reforç del personal iniciada en els últims mesos per la direcció de l’entitat dependent de la Diputació de València.

Un de les fites més rellevants en este aspecte es produirà amb la incorporació, prevista per a final d’enguany o l’inici del pròxim, dels 245 efectius que han aprovat l’oposició posada en marxa pel Consorci.

Això es completarà amb l’activació d’una borsa de treball, que es posarà en marxa després de les preceptives 250 hores de formació; un tràmit obligatori que serà més àgil gràcies a la seua externalització en una empresa especialitzada mitjançant un procés públic de licitació.

Així mateix, l’Assemblea General del Consorci va aprovar a la fi de juliol la creació d’un total de 23 noves places, les quals inclouen 19 places de bomber/a conductor/a, tres places d’Oficial, i una de Documentació-Arxiu. A més, l’Oferta pública d’ocupació de 2025 de l’entitat contempla un total de 104 places, de les quals 63 corresponen a la categoria de bomber/a-conductor/a. 

Amb això, i després de diverses fases graduals de modificació de plantilla, de la qual este era l’últim pas, s’aconseguiran les 565 places de bomber/a conductor/a, 96 més que les existents abans d’iniciar el procés de redimensionament. 

“Amb l’ampliació de plantilla, l’externalització de la formació i ara este procediment de comissió de servicis, estem aplicant un pla integral per a dotar al Consorci dels recursos humans necessaris. Totes estes mesures tenen un únic objectiu: millorar la capacitat de resposta davant les emergències, i per tant, incrementar la seguretat de la ciutadania”, conclou Avelino Mascarell.