REGLAMENT ORGÀNIC DEL CONSORCI PER AL SERVICI DE PREVENCIÓ I EXTINCIÓ D’INCENDIS I SALVAMENT DE LA PROVÍNCIA DE VALÈNCIA

Enllaç a Bop núm. 35 de 14/02/2024

Enllaç a Bop núm. 35 de 19/02/2024

TÍTOL I – DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Objecte.
Article 2.- Principis generals.
Article 3.- Govern i administració del Consorci.
Article 4.- Règim jurídic.
Article 5.- Relacions amb altres Administracions Públiques i amb els ciutadans.
Article 6.- Informació pública del Consorci.

TÍTOL II – ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

CAPÍTOL 1 – De les persones representants de les entitats consorciades.

Secció 1a – Drets i deures.

Article 7.- Dret i deure d’assistència.
Article 8.- Representació i dret al vot.
Article 9.- Indemnitzacions i compensacions.
Article 10.- Abstenció i recusació.
Article 11.- Responsabilitat.
Secció 2a – Dret a la informació.
Article 12.- Dret a la informació administrativa.
Article 13.- Modalitats d’exercici.
Article 14.- Representants d’òrgans col·legiats.
Article 15.- Informació per a la funció de control.
Article 16.- Llibres de resolucions i llibres d’actes.
Article 17.- Forma d’accés.
Article 18.- Principis.

Secció 3a – Dels grups polítics.

Article 19.- Disposició general.
Article 20.- Adscripció als grups polítics.
Article 21.- Constitució dels grups.
Article 22.- Grup Mixt.
Article 23.- Membres no adscrits.
Article 24.- Incorporació a grups constituïts.

Secció 4a –De la Junta de Portaveus.

Article 25.- Composició i constitució.
Article 26.- Convocatòria.
Article 27.- Funcions.
Article 28.- Adopció d’acords.

CAPÍTOL 2 – De l’Assemblea General.

Article 29.- Composició i constitució de l’Assemblea General.
Article 30.- Representació dels ens consorciats.
Article 31.- Competències de l’Assemblea General i la seua delegació.

Secció 1a– Funcionament de l’Assemblea.

Subsecció 1a – De les sessions.

Article 32.- Classes de sessions.
Article 33.- Sessions ordinàries.
Article 34.- Sessions extraordinàries.
Article 35.- Sessions extraordinàries a sol·licitud de la quarta part de les entitats consorciades.
Article 36.- Sessions extraordinàries de caràcter urgent.
Article 37.- Lloc de celebració.
Article 38.- Duració.
Article 39.- Publicitat.

Subsecció 2a – De la Convocatòria.

Article 40.- Convocatòria de l’Assemblea General.
Article 41.- Distribució.
Article 42.- Documentació dels assumptes.

Subsecció 3a – De l’orde del dia.

Article 43.- Fixació.
Article 44.- Estructura.

Subsecció 4a – Desenvolupament de les sessions.

Article 45.- Quòrum d’assistència.
Article 46.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
Article 47.- Orde dels assumptes.
Article 48.- Assumptes retirats o sobre la taula.

Subsecció 5a – Dels debats.

Article 49.- Ordenació dels debats.
Article 50.- Assumptes amb debat i sense debat.
Article 51.- Absència per causa d’abstenció.

Subsecció 6a – De les votacions.

Article 52.- Classes de votacions.
Article 53.- Quòrum d’adopció d’acords.
Article 54.- Moment i forma.
Article 55.- Explicació de vot.

Subsecció 7a – De la disciplina.

Article 56.- Ús de la paraula.
Article 57.- Qüestions d’orde.
Article 58.- Intervencions per al·lusions.
Article 59.- Anomenades a l’orde.

Subsecció 8a – De les Actes.

Article 60.- Actes.

Secció 2a – Procediment d’adopció d’acords.

Subsecció 1a – Propostes i proposicions.

Article 61.- Iniciativa.
Article 62.- Contingut.
Article 63.- Necessitat de dictamen.
Article 64.- Presentació.
Article 65.- Tramitació de les proposicions.

Subsecció 2a – Esmenes.

Article 66.- Classes i tramitació.
Article 67.- Debat i votació.

Secció 3a – Instruments d’informació, impuls i control.

Subsecció 1a – Preguntes.

Article 68.- Destinatari, forma i contingut.
Article 69.- Inadmissió.
Article 70.- Contestació.

Subsecció 2a – Precs.

Article 71.- Formulació dels precs.
Article 72.- Inadmissió.
Article 73.- Debat.

CAPÍTOL 3 – De la Junta de Govern.

Secció 1a – Naturalesa i composició.

Article 74.- Naturalesa, constitució i-composició.

Secció 2a – Atribucions.

Article 75.- Competències.

Secció 3a – Funcionament.

Article 76.- Sessions.
Article 77.- Classes de sessions.
Article 78.- Convocatòria.
Article 79.- Quòrum d’assistència.
Article 80.- Deliberacions i votacions.

Secció 4a – Actes i acords de la Junta de Govern.

Article 81.- Actes.
Article 82.- Forma dels acords.
Article 83.- Publicitat dels acords.
Article 84.- Certificació dels acords.

CAPÍTOL 4 – Del President o la Presidenta.

Article 85.- Del President o la Presidenta i les seues competències.

CAPÍTOL 5 – De la Vicepresidència.

Article 86.- Vicepresidència.

CAPITULE 6 – Règim general de les delegacions entre els òrgans necessaris.

Article 87.- Delegació d’atribucions.
Article 88.- Conservació de facultats de l’òrgan delegant.
Article 89.- Avocació.
Article 90.- Duració de la delegació.

CAPÍTOL 7 – Òrgans complementaris.

Secció 1a – Comissió Informativa.

Article 91.- Comissió Informativa.
Article 92.- Composició.
Article 93.- Organització.
Article 94.- Funcionament de la Comissió.
Article 95.- Vots dels membres.
Article 96.- Dictàmens.
Article 97.- Actuació com a Comissió Especial de Comptes.

Secció 2a – Comissions no permanents.

Article 98.- Creació.

CAPÍTOL 8 – Altres òrgans i mitjans personals.

Article 99.- Secretaria, Intervenció i Tresoreria.
Article 100.- Recursos Humans.

CAPÍTOL 9 – Funcionament.

Article 101.- Planificació.
Article 102.- Acords de concertació.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Disposició addicional única. Disposicions d’aplicació preferent.

DISPOSICIONS FINALS

Disposició final única. Publicació i entrada en vigor.

REGLAMENT ORGÀNIC DEL CONSORCI PER AL SERVICI DE PREVENCIÓ I EXTINCIÓ D’INCENDIS I SALVAMENT DE LA PROVÍNCIA DE VALÈNCIA (BOMBERS, CONSORCI PROVINCIAL DE VALÈNCIA)

TÍTOL I – DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Objecte.

En el marc del que disposa la legislació de règim local, el present Reglament orgànic regula el govern i l’administració del Consorci per al Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i de Salvament de la Província de València (Consorci Provincial de Bombers de València), d’ara en avant el Consorci.

Article 2.- Principis generals.

El Consorci s’organitza i actua d’acord amb els principis d’eficàcia, jerarquia, descentralització funcional, desconcentració, coordinació i servici al ciutadà, amb ple sotmetiment a la llei i al dret.

Article 3.- Govern i administració del Consorci.

1. El govern i l’administració del Consorci respon a les regles fixades en la legislació de règim local i està formada pels òrgans següents.

a) L’Assemblea General.

b) La Junta de Govern.

c) El President o la Presidenta.

d) El Vicepresident o la Vicepresidenta.

e) La Comissió Informativa.

f) La Comissió de Comptes.

g) Aquells altres òrgans complementaris que el Consorci decidisca establir i regular de conformitat amb el que preveu la legislació bàsica estatal i de la Comunitat Autònoma.

2. El Consorci estarà subjecte al règim de pressupostari, a la comptabilitat i al control de la Diputació Provincial de València a la qual està adscrit, sense perjuí de la seua subjecció al que preveu la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

Article 4.- Règim jurídic.

L’estructura orgànica i funcional del Consorci es regularan per allò que s’ha disposat en els seus Estatuts i en el present reglament, sense perjuí de l’aplicació de les normes especifiques que puguen regular-ne l’establiment, l’organització i el funcionament.

Article 5.- Relacions amb altres Administracions Públiques i amb els ciutadans.

1. El Consorci ajustarà les seues relacions amb les altres administracions públiques als principis d’informació, col·laboració, coordinació i respecte als àmbits competencials respectius.

2. Procedirà la coordinació de les competències del Consorci amb les altres entitats locals i, especialment, amb les de la resta d’administracions públiques, quan les activitats o els servicis locals transcendisquen l’interès propi del Consorci, incidisquen o condicionen de manera rellevant els de les dites administracions o siguen concurrents o complementaris dels d’aquestes.

3. Les funcions de coordinació no afectaran en cap cas l’autonomia del Consorci.

4. En les seues relacions amb els ciutadans el Consorci actua de conformitat amb els principis de transparència i de participació, garantint la utilització interactiva de les tecnologies de la informació i de la comunicació.

Article 6.- Informació pública del Consorci.

1. A l’efecte de complir al que establix l’article 14 dels Estatuts del Consorci i en la llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com a la normativa que es dicte per la Generalitat, el Consorci farà pública:

a) Informació institucional, organitzativa i de planificació, integrada per:

i. Les funcions que desenvolupa.

ii. La normativa que li resulta d’aplicació.

iii. L’estructura organitzativa. A aquests efectes, inclouran un organigrama actualitzat que identificarà els responsables dels diferents òrgans, el seu perfil i la trajectòria professional, com també la Relació de Llocs de Treball.

iv. Els plans i programes anuals i plurianuals en els quals es fixen objectius concrets, i també les activitats, els mitjans i el temps previst per a la seua consecució.

v. Les actes de l’Assemblea General, la Junta de Govern i la resta d’òrgans col·legiats, a més de la informació de la seua composició.

b) Informació de rellevància jurídica, integrada per:

i. Les directrius, instruccions, acords, circulars o respostes a consultes plantejades pels particulars o altres òrgans en la mesura que comporta una interpretació del Dret o tinguen efectes jurídics.

ii. Els projectes de reglaments la iniciativa dels quals els corresponga.

Quan siga preceptiva la sol·licitud de dictàmens, la publicació es produirà una vegada que aquests hagen sigut sol·licitats als òrgans consultius corresponents sense que això comporte, necessàriament, l’obertura d’un tràmit d’audiència pública.

iii. Els documents que, d’acord amb la legislació sectorial vigent, hagen de ser sotmesos a un període d’informació pública durant la seua tramitació.

c) Informació econòmica, pressupostària i estadística, integrada per:

i. Tots els contractes, amb indicació de l’objecte, la duració, l’import de licitació i d’adjudicació, el procediment utilitzat per a la seua celebració, els instruments per mitjà dels quals, si és el cas, s’ha publicitat, el nombre de licitadors participants en el procediment i la identitat de l’adjudicatari, a més de les modificacions del contracte. També les decisions de desistiment i renúncia dels contractes.

ii. Les dades estadístiques sobre el percentatge en volum pressupostari de contractes adjudicats a través de cada un dels procediments previstos en la legislació de contractes del sector públic.

iii. La relació dels convenis subscrits, amb menció de les parts firmants, el seu objecte, el termini de duració, les modificacions fetes, els obligats a la realització de les prestacions i, si és el cas, les obligacions econòmiques convingudes.

iv. Els encàrrecs de gestió que es firmen, amb indicació del seu objecte, pressupost, duració, obligacions econòmiques i les subcontractacions que es facen amb menció dels adjudicataris, procediment seguit per a l’adjudicació i el seu import.

v. Les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l’objectiu o la finalitat i els beneficiaris.

vi. Els pressupostos, amb descripció de les principals partides pressupostàries i informació actualitzada i comprensible sobre l’estat d’execució i sobre el compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera de les administracions públiques.

vii. Els comptes anuals que hagen de rendir-se i els informes d’auditoria de comptes i de fiscalització per part dels òrgans de control extern que sobre ells s’emeten.

viii. Les retribucions percebudes anualment pels alts càrrecs i màxims responsables de les entitats incloses en l’àmbit de l’aplicació d’este títol, com també les indemnitzacions percebudes, si és el cas, amb ocasió de l’abandó del càrrec.

ix. Les resolucions d’autorització o reconeixement de compatibilitat que afecten els empleats públics i les que autoritzen l’exercici d’activitat privada al cessament dels alts càrrecs del Consorci.

x. La informació estadística necessària per a valorar el grau de compliment i qualitat dels servicis públics de competència del Consorci, en els termes que es definisquen.

xi. La relació dels béns immobles que siguen de la seua propietat o sobre els quals tinguen algun dret real.

TÍTOL II – ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

CAPÍTOL 1 – De les persones representants de les entitats consorciades.

Secció 1a – Drets i deures.

Article 7.- Dret i deure d’assistència.

Les persones representants de les entitats consorciades tenen el dret i el deure d’assistir, amb veu i vot, a les sessions de l’Assemblea General i a les d’aquells altres òrgans col·legiats dels quals formen part, llevat de justa causa que els ho impedisca, cas en què hauran de comunicar-ho amb antelació suficient al President o la Presidenta de l’òrgan de què es tracte.

Article 8.- Representació i dret al vot.

1. Cada membre de l’Assemblea General tindrà un nombre de vots proporcional a la seua aportació econòmica al pressupost anual de funcionament.

2. No obstant el que disposa l’apartat anterior, cap membre podrà superar el 50 % del nombre de vots. I en aquest cas, s’addicionara la diferència de vots, als municipis consorciats en proporció a la seua aportació econòmica.

3. El nombre de vots que corresponguen a cada una de les entitats consorciades es determinara anualment prenent com a base les aportacions econòmiques anuals, que hagen de realitzar les mateixes per a cada exercici pressupostari i que vénen obligades a consignar en els seus respectius pressupostos de despeses.

4. Anualment i junt amb l’aprovació del pressupost del Consorci s’aprovara la determinació del nombre de vots que hagen de correspondre a cada membre en aplicació del que disposa el present article.

5. En el cas que coincidisquen en una mateixa persona la representació de dos membres del Consorci, el seu vot en l’Assemblea General aglutinarà la representació dels dos ens que represente, i podrà votar en una representació en un sentit i, en l’altra, en un altre distint.

6. Llevat del que disposen els estatuts, el vot no és delegable.

Article 9.- Indemnitzacions i compensacions.

Els càrrecs de govern del Consorci i els de membres tant de l’Assemblea General, de la Junta de Govern i de les Comissions seran voluntaris i no retribuïts, sense perjuí de la percepció de les indemnitzacions per raó del servici que puguen fixar-se en concepte de dietes, assistències o despeses de desplaçament per acord de l’Assemblea General.

Article 10.- Abstenció i recusació.

1. Sense perjuí de les causes d’incompatibilitat establides per la llei, les persones representants de les entitats consorciades hauran d’abstindre’s de participar en la deliberació, votació, decisió i execució de qualsevol assumpte quan hi concórrega alguna de les causes a què es referix la legislació de procediment administratiu i contractes de les administracions públiques.

2. L’actuació de les persones representants de les entitats consorciades en què concórreguen motius d’abstenció implicarà, quan haja sigut determinant, la invalidesa dels actes en què hagueren intervingut.

3. Els interessats podran promoure la recusació de les persones representants de les entitats consorciades quan estimen que hi concorre alguna causa d’abstenció. Quan la recusació es dirigisca a qualsevol representant de les entitats consorciades decidirà el President o la Presidenta i, si es referix a ell, l’Assemblea General.

Article 11.- Responsabilitat.

1. Les persones representants de les entitats consorciades estan subjectes a responsabilitat civil i penal pels actes i les omissions realitzats en l’exercici del seu càrrec. Les responsabilitats s’exigiran davant dels tribunals competents i es tramitaran pel procediment ordinari aplicable.

2. Són responsables dels acords del Consorci els membres de l’entitat que hagueren votat a favor de la seua adopció.

3. El Consorci podrà exigir la responsabilitat dels seus membres quan per dol o culpa greu hagen causat danys i perjudicis a la corporació o a tercers, si aquests hagueren sigut indemnitzats per aquella.

Secció 2a – Dret a la informació.

Article 12.- Dret a la informació administrativa.

En la seua condició de membres del Consorci, els representants i les representants de les entitats consorciades tenen dret a obtindre del Govern i de l’Administració consorcial els antecedents, les dades i les informacions que estiguen en poder dels servicis del Consorci i que siguen necessaris per al desenvolupament de les seues funcions.

Article 13.- Modalitats d’exercici.

1. D’acord amb les funcions exercides en cada cas per les persones representants de les entitats consorciades, es reconeixen les següents modalitats d’exercici del dret a la informació:

a) En exercici de responsabilitats de govern.

b) En exercici de la condició de membre d’un òrgan col·legiat.

c) En exercici de funcions de control i fiscalització.

Article 14.- Representants d’òrgans col·legiats.

1. En la seua condició de membres de l’Assemblea General, de les seues comissions o d’altres òrgans col·legiats, les persones representants de les entitats consorciades podran obtindre informació dels assumptes inclosos en l’ordre del dia de les sessions que celebren els òrgans de què siguen membres per mitjà de l’accés als expedients corresponents.

2. La informació estarà a la seua disposició en la Secretaria de l’òrgan col·legiat, i també electrònicament a través de la pàgina web del Consorci, des del moment de la convocatòria fins que es resolga l’expedient.

Article 15.- Informació per a la funció de control.

1. En l’exercici de les funcions de control i fiscalització dels òrgans de govern, les persones representants de les entitats consorciades podran sol·licitar la informació que obre en els servicis del Consorci per mitjà d’un escrit dirigit al President o la Presidenta o, si hi haguera delegació expressa, a l’òrgan de govern competent per a la tramitació de les peticions d’informació.

2. L’escrit haurà de concretar de manera precisa l’objecte de la petició d’informació.

3. La sol·licitud d’accés s’entendrà estimada per silenci administratiu en el cas que no es dicte una resolució expressa denegatòria en el termini de cinc dies naturals comptats des l’endemà de la data de la seua presentació.

4. En cas d’estimació per silenci administratiu, les persones representants de les entitats consorciades podran sol·licitar a l’òrgan competent, per a tramitar les peticions d’informació, que els indique en quina dependència poden fer la consulta.

5. En tot cas, la resolució denegatòria haurà de ser motivada i contindrà les raons fundades en dret que impedisquen facilitar la informació sol·licitada.

Article 16.- Llibres de resolucions i llibres d’actes.

Els òrgans de què depenguen els llibres de resolucions i els llibres d’actes facilitaran a les persones representants de les entitats consorciades, directament, la informació continguda en aquests, llevat que prèviament s’haguera comunicat als grups polítics còpia de la resolució o de l’acta corresponent.

Article 17.- Forma d’accés.

1. La forma de facilitar la informació consistirà en la remissió d’una còpia de la documentació sol·licitada, o bé l’accés de la persona representant de l’entitat sol·licitant a la dependència en què es trobe depositada quan el volum o la naturalesa de la informació així ho aconselle.

2. Les persones representants de les entitats consorciades tenen dret a obtindre còpies, en el termini de quinze dies des de la seua petició, de documents continguts en els expedients. No es podran formular peticions indiscriminades de còpies dels expedients.

Article 18.- Principis.

1. L’exercici del dret a la informació no podrà implicar cap lesió del principi d’eficàcia administrativa, per la qual cosa haurà d’harmonitzar-se amb el règim de treball dels servicis del Consorci.

2. En particular, no podran formular-se peticions d’informació genèriques o indiscriminades.

3. Cap document dels que componguen els expedients podrà eixir del lloc en què es trobe posat de manifest.

4. Les persones representants de les entitats consorciades tenen l’obligació de preservar la confidencialitat de la informació que se’ls facilite per al desenvolupament de la seua funció. Especialment, hauran de guardar reserva pel que fa a la informació que puga afectar els drets i les llibertats dels ciutadans reconeguts per la Constitució.

5. Amb independència de la via que s’establisca per a remetre la informació, els responsables de facilitar-la seran els òrgans gestors dels expedients en cada cas.

Secció 3a – Dels grups polítics.

Article 19.- Disposició general.

Als efectes de la seua actuació corporativa, les persones representants dels municipis consorciats es constituiran en grups polítics, llevat d’aquells que tinguen la consideració de membres no adscrits.

Article 20.- Adscripció als grups polítics.

1. L’adscripció als grups es regirà per les normes següents:

a) Es constituirà un grup per cada grup polític constituït en la Diputació Provincial de València.

b) Cap representant no podrà quedar adscrit a més d’un grup.

c) Cap representant no podrà pertànyer a un grup diferent d’aquell que corresponga a la llista electoral de la qual haguera format part, llevat del cas del Grup Mixt.

2. En cas de dissolució sobrevinguda de coalicions electorals, les persones representants del partit que abandonen les coalicions passaran a integrar el Grup Mixt, qualsevol que siga el nombre de coalicions dissoltes.

Article 21.- Constitució dels grups.

1. Els grups polítics es constituiran per mitjà d’un escrit dirigit al President o la Presidenta i subscrit per tots els seus integrants, que es presentarà en la Secretaria General del Consorci, dins dels cinc dies hàbils següents a la constitució de l’Assemblea General.

2. En l’escrit es farà constar la denominació del grup i el nom del portaveu i dels portaveus suplents.

3. Els membres de l’Assemblea General que adquirisquen la seua condició, després de la sessió constitutiva d’aquesta, s’incorporaran al grup corresponent a la llista en què hagueren concorregut a les eleccions.

Article 22.- Grup Mixt.

1. Grup Mixt és el format per tots aquells i aquelles representants que hagueren concorregut a les eleccions municipals en formacions que no tinguen grup polític en la Diputació de València.

2. El Grup Mixt tindrà drets anàlegs als de la resta dels grups.

3. Els integrants del Grup Mixt podran exercir per rotació el càrrec de portaveu, segons l’ordre que ells mateixos determinen.

Article 23.- Membres no adscrits.

1. Tindran la consideració de membres no adscrits els representes que no s’integren en el grup polític que constituïsca la formació electoral per la qual van ser elegits o que abandonen el seu grup de procedència.

2. En tot cas, el Secretari o Secretaria General del Consorci podrà dirigir-se al representant o la representant legal de la formació política que va presentar la candidatura corresponent als efectes que es notifique l’acreditació de les circumstàncies assenyalades.

Article 24.- Incorporació a grups constituïts.

Les persones representants dels municipis consorciats que n’adquirisquen la condició després de la sessió constitutiva de l’Assemblea General hauran d’incorporar-se als grups, d’acord amb les regles acordades per l’Assemblea General.

Secció 4a – De la Junta de Portaveus.

Article 25.- Composició i constitució.

1. La Junta de Portaveus, òrgan deliberant i consultiu, estarà presidida pel President o la Presidenta del Consorci i integrada pel Vicepresident o Vicepresidenta i pels portaveus dels grups polítics. Actuarà com a secretari o secretaria qui siga el Secretari o Secretaria General del Consorci.

2. En cas de no poder assistir a la Junta algun portaveu, el substituirà el seu suplent o un membre del seu grup polític.

3. La Junta de Portaveus quedarà constituïda per resolució del President o la Presidenta del Consorci, tan prompte com s’haguera formalitzat la designació dels seus integrants. Les modificacions de la composició s’ajustaran al mateix tràmit.

4. En la seua sessió constitutiva podrà determinar el règim de celebració, o període de temps d’antelació, amb el qual celebren sessió amb antelació a l’Assemblea General.

Article 26.- Convocatòria.

1. La Junta de Portaveus serà convocada pel President o la Presidenta del Consorci, amb antelació suficient a la celebració de l’Assemblea General.

2. La convocatòria no necessitarà de cap formalitat, sempre que s’utilitzen els procediments habituals de comunicació.

Article 27.- Funcions.

1. Corresponen a la Junta de Portaveus les funcions següents:

a) Determinar els assumptes inclosos en l’ordre del dia que s’han de debatre.

b) Establir l’ordre d’intervenció dels grups.

c) Fixar els temps en el debat.

2. La Junta de Portaveus, a més de qualsevol altra qüestió relacionada amb el funcionament de les sessions de l’Assemblea General, podrà tractar les que el President o la Presidenta decidisca sotmetre a la seua consideració i les que els grups polítics o les persones representants de les entitats consorciades sol·liciten.

Article 28.- Adopció d’acords.

1. Els acords de la Junta de Portaveus s’adopten per vot ponderat.

2. Allò convingut en la Junta de Portaveus no necessitarà la redacció d’acta, tot i que els acords que en necessiten podran formalitzar-se en document escrit.

CAPÍTOL 2. – De l’Assemblea General.

Article 29.- Composició i constitució de l’Assemblea General.

1. L’òrgan suprem de govern del Consorci serà l’Assemblea General, i estarà composta en la forma assenyalada en l’article 17 dels seus Estatuts.

2. L’Assemblea General es constituirà de conformitat amb allò disposat en l’article 18 dels Estatuts del Consorci.

Article 30.- Representació dels ens consorciats.

1. La representació, en l’Assemblea General, de cada membre del Consorci vindrà determinada d’acord amb el que establix l’article 16 dels seus Estatuts.

Article 31.- Competències de l’Assemblea General i la seua delegació.

1. Les competències de l’Assemblea General seran les previstes en l’article 20 dels Estatuts.

2. En concordança amb el que disposa la legislació bàsica de règim local i legislació autonòmica de desenvolupament, l’Assemblea General podrà delegar totes aquelles competències que calga en el President o la Presidenta i la Junta de Govern, llevat que les que siguen indelegables segons la legislació de règim local vigent.

Secció 1a – Funcionament de l’Assemblea.

Subsecció 1a – De les sessions.

Article 32.- Classes de sessions.

Les sessions de l’Assemblea General poden ser de tres tipus:

a) Ordinàries.

b) Extraordinàries.

c) Extraordinàries de caràcter urgent.

Article 33.- Sessions ordinàries.

1. Són sessions ordinàries aquelles la periodicitat de les quals està preestablida.

2. Esta periodicitat serà fixada per acord de la mateixa Assemblea General, adoptat en la primera sessió extraordinària, que haurà de convocar el President o la Presidenta dins dels trenta dies següents al de la sessió constitutiva del Consorci.

3. En tot cas, l’Assemblea General es reunirà amb caràcter ordinari, com a mínim, dues vegades l’any, una en cada semestre.

Article 34.- Sessions extraordinàries.

L’Assemblea General celebrarà sessió extraordinària quan així ho decidisca el President o la Presidenta, o a sol·licitud de la quarta part, almenys, del nombre legal de membres de l’Assemblea General.

Article 35.- Sessions extraordinàries a sol·licitud de la quarta part de les entitats Consorciades.

1. La convocatòria se sol·licitarà per escrit, en el qual s’especificarà l’assumpte que la motiva i, en el cas que es pretenga adoptar un acord, s’inclourà el text que es vulga sotmetre a debat i votació.

2. La celebració de la sessió extraordinària no podrà demorar-se més de quinze dies hàbils des que fóra sol·licitada, sense que es puga incorporar l’assumpte proposat a l’ordre del dia d’una sessió ordinària o d’una altra d’extraordinària, si no ho autoritzen expressament els sol·licitants de la convocatòria.

3. Si el President o la Presidenta no convocara la sessió extraordinària per a la seua celebració en el termini assenyalat, quedaria automàticament convocada per al desé dia hàbil següent al de la finalització del dit termini, a les dotze hores, la qual cosa serà notificada pel Secretari o Secretaria General a totes les persones representants de les entitats consorciades l’endemà de la finalització del termini citat anteriorment.

4. En absència del President o la Presidenta o de qui legalment haja de substituir-lo, l’Assemblea General serà presidida pel membre de major edat entre els presents.

Article 36.- Sessions extraordinàries de caràcter urgent.

1. Són sessions extraordinàries urgents les convocades pel President o la Presidenta quan la urgència de l’assumpte o els assumptes a tractar no permet convocar la sessió amb l’antelació mínima de cinc dies hàbils.

2. En aquest cas ha d’incloure’s com a primer punt de l’ordre del dia el pronunciament de l’Assemblea General sobre la urgència. Si aquesta no resulta apreciada per l’Assemblea General, s’alçarà tot seguit la sessió.

Article 37.- Lloc de celebració.

1. Les sessions de l’Assemblea General del Consorci se celebraren en la seu del Consorci, o en qualsevol de les seus de les entitats consorciades.

2. En els casos de força major, el President o la Presidenta podrà disposar la seua celebració en un altre edifici habilitat a aquest efecte.

Article 38.- Duració.

1. Totes les sessions respectaran el principi d’unitat d’acte i es procurarà que finalitzen el mateix dia que comencen.

2. Durant el transcurs de la sessió, el President o la Presidenta podrà acordar les interrupcions que estime convenients per a permetre les deliberacions dels grups o per altres motius. També podrà donar un període de descans, quan la duració de la sessió així ho aconselle.

3. En el cas que es donen circumstàncies que impedisquen o dificulten seriosament la continuació de la sessió, el President o la Presidenta podrà interrompre-la i decidir, prèvia consulta amb els portaveus dels grups, quan es reprén la sessió interrompuda o si els assumptes pendents s’inclouen en l’Assemblea següent.

Article 39.- Publicitat.

1. Les sessions de l’Assemblea són públiques. No obstant això, podran ser secrets el debat i la votació d’aquells assumptes que puguen afectar el dret fonamental dels ciutadans a què es referix l’article 18.1 de la Constitució, quan així s’acorde per majoria absoluta.

2. Per a ampliar la difusió del desenvolupament de les sessions podran utilitzar-se sistemes de megafonia, circuits de televisió o altres xarxes de comunicació.

3. No es permetran intervencions ni manifestacions de grat o desgrat per part del públic. En casos extrems, el President o la Presidenta podrà ordenar l’expulsió de la persona o les persones que per qualsevol motiu impedisquen el desenvolupament normal de la sessió i decidir sobre la seua continuïtat, en els termes que preveu l’article anterior.

Subsecció 2a – De la convocatòria.

Article 40.- Convocatòria de l’Assemblea General.

1. Correspon al President o la Presidenta convocar totes les sessions de l’Assemblea General.

2. Les sessions de l’Assemblea General han de convocar-se, almenys, amb cinc dies hàbils d’antelació, llevat de les extraordinàries que ho hagen sigut amb caràcter urgent, la convocatòria de les quals, amb aquest caràcter, haurà de ser ratificada per l’Assemblea General.

3. A la convocatòria, dirigida a tots els membres que han d’assistir a la sessió, s’unirà l’ordre del dia que comprendrà els assumptes a tractar amb el suficient detall i els esborranys de les actes de sessions anteriors que hagen de ser aprovats en la sessió, com també la documentació justificativa que siga necessària per a conformar el vot en l’Assemblea General.

4. L’esborrany de l’acta de la sessió anterior serà remés a tots els grups polítics, a les persones representants no adscrits i a tots els membres que conformen l’Assemblea General del Consorci.

5. La convocatòria a les sessions de l’Assemblea i la posada a disposició de la documentació que integre cada un dels punts de l’ordre del dia es faran per mitjans electrònics, sense perjuí que puguen fer-se per altres mitjans.

Article 41.- Distribució.

1. La convocatòria, junt amb la documentació que l’acompanya, es comunicarà a les persones representants de les entitats consorciades per mitjà de correu electrònic, o per qualsevol altre mitjà.

2. A aquest efecte, hauran de comunicar, en el termini de cinc dies des de la seua designació, l’adreça electrònica en la qual desitgen rebre les notificacions corresponents.

3. La convocatòria es podrà comunicar per mitjans telemàtics complint els requisits legalment previstos per a practicar notificacions per aquests mitjans, i s’entendrà feta des del moment que estiga disponible, per qualsevol mitjà que permeta tindre’n constància de la recepció, per als membres de l’Assemblea.

Article 42.- Documentació dels assumptes.

1. La documentació íntegra dels assumptes inclosos en l’ordre del dia, que haja de servir de base al debat i, si és el cas, la votació, haurà d’estar a disposició de les persones representants de les entitats consorciades i dels membres de la Junta de Govern, des del moment de la convocatòria, en la Secretaria General.

2. Qualsevol variació que es produïsca en la documentació posada a disposició de les entitats consorciades i dels membres de la Junta de Govern haurà de ser comunicada als portaveus dels grups i a tots els membres que conformen l’Assemblea General del Consorci.

3. La documentació dels assumptes es posarà a disposició de les persones representants de les Entitats consorciades a través de la web del Consorci i s’hi facilitarà l’accés per mitjà de la utilització de mitjans telemàtics.

Subsecció 3a – De l’ordre del dia.

Article 43.- Fixació.

1. L’ordre del dia serà fixat pel President o la Presidenta.

2. En la fixació de l’ordre del dia, el President o la Presidenta podrà ser assistit pel la persona titular de la gerència i pel Secretari o Secretaria General.

3. Seran nuls els acords adoptats en sessions extraordinàries sobre assumptes no compresos en la seua convocatòria i els que s’adopten en sessions ordinàries en matèries no incloses en el respectiu ordre del dia, llevat d’especial i prèvia declaració d’urgència feta per l’òrgan competent.

Article 44.- Estructura.

1. El desenvolupament de les sessions ordinàries podrà ajustar-se a l’estructura següent:

A) Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

B) Dació de compte dels acords de la Junta de Govern i dels decrets de Presidència.

C) Propostes de la Junta de Govern, dels seus membres, de la gerència i dictàmens de la Comissió Informativa.

D) Proposicions dels grups polítics.

E) Propostes, dictàmens i mocions d’urgència i declaracions institucionals.

F) Part d’informació, impuls i control:

a) Formulació de precs i preguntes,

b) Contestació de precs i preguntes,

c) Compareixences.

G) Inconvenients de legalitat.

2. El President o la Presidenta, oït el Secretari o Secretaria General, podrà modificar la qualificació donada a una iniciativa pel seu autor, atenent al seu contingut.

Subsecció 4a – Desenvolupament de les sessions.

Article 45.- Quòrum d’assistència.

1. Abans del començament formal de la sessió, el secretari o secretaria procedirà a comprovar el quòrum de constitució vàlida.

2. En primera convocatòria serà necessària, com a mínim, l’assistència d’una cinquena part dels membres que representen, almenys, les dues terceres parts dels vots assignats a cada una de les entitats consorciades, quant a la seua aportació econòmica.

3. En segona convocatòria bastarà que estiguen presents almenys quinze assistents i es reunirà mitja hora més tard de l’assenyalada per a la primera.

4. En ambdós casos serà necessària l’assistència del President o la Presidenta i del Secretari o Secretaria, o dels qui legalment els substituïsquen.

5. Este quòrum haurà de mantindre’s durant tota la sessió.

Article 46.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

1. Al començament de la sessió, el President o la Presidenta preguntarà si algun membre de l’Assemblea ha de formular alguna observació a l’esborrany de l’acta de la sessió anterior que s’haguera remés als membres de l’Assemblea junt amb la convocatòria.

2. Si no hi ha observacions, es considerarà aprovada l’acta.

Si n’hi ha, es debatran i es decidiran les rectificacions procedents.

3. En cap cas no podrà modificar-se el fons dels acords adoptats i només es podran esmenar els mers errors materials o de fet.

4. En ressenyar, en cada acta, la lectura i aprovació de l’anterior, s’hi consignaran les observacions i les rectificacions practicades.

Article 47.- Ordre dels assumptes.

1. Tots els assumptes es debatran i votaran per l’ordre en què estigueren relacionats en l’ordre del dia.

2. No obstant això, el President o la Presidenta podrà alterar l’ordre dels assumptes.

3. Quan diversos assumptes tinguen relació entre si, podran debatre’s conjuntament si així ho decidix el President o la Presidenta, tot i que la votació de cada un d’ells haurà de dur-se a terme per separat.

Article 48. – Assumptes retirats o sobre la taula.

1. Els autors de les distintes iniciatives podran retirar-les abans que comence la deliberació de l’assumpte corresponent.

2. El President o la Presidenta podrà retirar un assumpte quan la seua aprovació exigisca una majoria especial i aquesta no es puga obtindre en el moment previst inicialment en l’ordre del dia o en allò acordat durant el transcurs de la sessió de conformitat amb l’article anterior.

3. Qualsevol representant de les entitats consorciades podrà demanar, durant el debat, la retirada d’algun expedient inclòs en l’ordre de dia, a l’efecte que s’hi incorporen documents o informes, i també que l’expedient quede sobre la taula, ajornant-se’n la discussió per a la sessió següent. En ambdós casos, la petició serà votada després d’acabar el debat i abans de procedir a la votació sobre el fons de l’assumpte. Si la majoria simple del nombre de vots assignats a les entitats consorciades votara a favor de la petició, no hi haurà lloc a votar la proposta o proposició d’acord.

4. En el cas que es tracte d’assumptes no inclosos en l’ordre del dia que requerisquen un informe preceptiu de la Secretaria General o de la Intervenció, si no pogueren emetre’l en l’acte, haurien de sol·licitar del President o la Presidenta que es retirara l’assumpte per al seu estudi i emissió de l’informe corresponent, i que es tornara a incloure en l’ordre del dia de la pròxima sessió.

Si eixa petició no fóra atesa, el Secretari o Secretaria General ho farà constar expressament en l’acta.

Subsecció 5a – Dels debats.

Article 49. – Ordenació dels debats.

1. Correspon al President o la Presidenta dirigir els debats i mantindre’n l’ordre.

2. En l’administració del temps de debat, el President o la Presidenta tindrà en compte allò que ha acordat la Junta de Portaveus quant a la determinació dels assumptes objecte de debat, els torns d’intervencions i la duració d’aquestes.

Article 50. – Assumptes amb debat i sense debat.

1. La consideració de cada punt començarà amb la lectura, íntegra o en extracte, pel Secretari o Secretaria, de la proposta d’acord que se sotmet a l’Assemblea. A sol·licitud de qualsevol grup, haurà de donar-se lectura íntegra a aquelles parts de l’expedient o de l’informe o de la proposta d’acord que es considere convenient per a la seua millor comprensió.

2. En els assumptes sense debat, el President o la Presidenta sol·licitarà posició de vot, a fi d’adoptar l’acord que procedisca.

3. En els assumptes amb debat, seguiran les intervencions que s’hagen establit per la Junta de Portaveus.

Article 51.- Absència per causa d’abstenció.

En el cas que, de conformitat amb el que establix la legislació vigent, algun membre de l’Assemblea haja d’abstindre’s de participar en la deliberació i la votació, haurà d’abandonar la sessió mentre es discutix i es vota l’assumpte, llevat de quan es tracte de debatre la seua actuació com a membre de l’Assemblea, cas en què tindrà dret a romandre i defensar-se.

Subsecció 6a – De les votacions.

Article 52.- Classes de votacions.

1. Les votacions poden ser ordinàries i nominals.

2. Són ordinàries les que es manifesten per signes convencionals d’assentiment, dissentiment o abstenció.

3. Són nominals aquelles votacions que es fan per mitjà de la crida per ordre alfabètic de l’entitat consorciada, i sempre en últim lloc el President o la Presidenta, i en la qual cada membre de l’Assemblea, en ser cridat, respon en veu alta “sí”, “no” o “abstenció”.

4. El sistema normal serà la votació nominal.

Article 53.- Quòrum d’adopció d’acords.

1. L’Assemblea adopta els seus acords, com a regla general, per majoria simple de vots.

2. Hi ha majoria simple quan els vots afirmatius, assignats a cada una de les entitats consorciades pel que fa a la seua aportació econòmica, inclosos els suspesos, siguen més que els negatius.

3. Quan en els Estatuts s’exigisca un quòrum especial de vots s’ha d’entendre referit al nombre total dels vots assignats a cada una de les entitats consorciades pel que fa a la seua aportació econòmica, inclosos els suspesos.

4. S’entendrà que hi ha majoria absoluta quan els vots afirmatius, assignats a cada una de les entitats consorciades pel que fa a la seua aportació econòmica, inclosos els suspesos, sumen més de la meitat del nombre de vots totals.

5. A aquests efectes, cada una de les entitats consorciades tindrà un nombre de vots proporcional a la seua aportació econòmica al pressupost anual de funcionament.

Article 54.- Moment i forma.

1. Finalitzat el debat d’un assumpte, es procedirà a la seua votació.

2. Abans de començar la votació, el President o la Presidenta plantejarà clarament i concisament els termes d’aquesta i la forma d’emetre el vot.

3. Una vegada iniciada la votació, no pot interrompre’s per cap motiu. Durant el desenvolupament de la votació el President o la Presidenta no concedirà l’ús de la paraula i cap representant podrà entrar en el saló o abandonar-lo.

4. Acabada la votació ordinària, el President o la Presidenta declararà allò que s’ha acordat.

5. Si la votació és nominal, una vegada acabada, el Secretari o Secretaria General computarà els sufragis emesos i anunciarà en veu alta el resultat, en vista del qual el President o la Presidenta proclamarà l’acord adoptat.

Article 55.- Explicació de vot.

Proclamat l’acord, els grups que no hagueren intervingut en el debat o que després d’aquest hagueren canviat el sentit del seu vot, podran sol·licitar del President o la Presidenta un breu torn d’explicació de vot, que no podrà ser superior a tres minuts.

Subsecció 7a – De la disciplina.

Article 56.- Ús de la paraula.

1. Les persones representants de les entitats consorciades podran fer ús de la paraula amb l’autorització prèvia del President o la Presidenta.

2. Una vegada obtinguda, no podran ser interromputs sinó pel President o la Presidenta per a advertir-los que s’ha esgotat el temps, cridar-los a la qüestió o a l’ordre o retirar-los la paraula, la qual cosa procedirà una vegada transcorregut el temps establit i després d’indicar-los dues vegades que concloguen.

Article 57.- Qüestions d’ordre.

En qualsevol moment, els membres de l’Assemblea podran demanar la paraula per a plantejar una qüestió d’ordre, invocant la norma l’aplicació de la qual es reclama. El President o la Presidenta resoldrà allò que procedisca, sense que per aquest motiu puga entaular-se cap debat.

Article 58.- Intervencions per al·lusions.

Quan, a juí del President o la Presidenta, en el desenvolupament d’un debat es feren al·lusions que impliquen juís de valor o inexactituds que afecten el decor o la dignitat de la persona o la conducta d’un regidor, podrà concedir-se a l’al·ludit l’ús de la paraula per temps no superior a tres minuts perquè, sense entrar en el fons de l’assumpte objecte de debat, conteste estrictament a les al·lusions fetes.

Article 59.- Crides a l’ordre.

1. El President o la Presidenta podrà cridar a l’ordre qualsevol membre de l’Assemblea que:

a) Proferisca paraules o amolle conceptes ofensius al decor del Consorci o dels seus membres, de les institucions públiques o de qualsevol altra persona o entitat.

b) Produïsca interrupcions o, de qualsevol altra manera, altere l’ordre de les sessions.

c) Pretenga fer ús de la paraula sense que li haja sigut concedida o una vegada que li haja sigut retirada.

2. Després de tres crides a l’ordre en la mateixa sessió, amb advertiment en la segona de les conseqüències d’una tercera crida, el President o la Presidenta podrà ordenar-li que abandone la sessió, adoptant les mesures que considere oportunes per a fer efectiva l’expulsió.

Subsecció 8a – De les Actes.

Article 60.- Actes.

1. De cada sessió s’estendrà acta pel Secretari o Secretaria General, en la qual, com a mínim, constaran els punts següents:

a) Data i hora del començament i el fi de la sessió,

b) Nom del President o la Presidenta i dels altres assistents,

c) Relació d’assumptes tractats, i

d) Vots emesos i acords adoptats.

2. A més a més, l’acta haurà d’arreplegar succintament les opinions emeses, sense perjuí que es puguen transcriure íntegrament les intervencions en l’acta mateixa o bé en el diari de sessions.

Secció 2a – Procediment d’adopció d’acords.

Subsecció 1a – Propostes i proposicions.

Article 61.- Iniciativa.

1. L’Assemblea General adoptarà acords a iniciativa del President o la Presidenta, de la Junta de Govern, dels seus membres, dels grups polítics.

2. Els projectes d’acord del President o la Presidenta i de la Junta de Govern reben el nom de «propostes».

3. Els projectes d’acord dels altres membres de l’Assemblea i dels grups polítics reben el nom de proposicions.

Article 62.- Contingut.

Tant les propostes com les proposicions contindran una part expositiva o justificació i un acord o acords a adoptar.

Article 63.- Necessitat de dictamen.

1. Les propostes i les proposicions hauran d’anar dictaminades per la Comissió Informativa.

2. El President o la Presidenta, per raons d’urgència degudament motivada, podrà incloure en l’ordre del dia de les sessions ordinàries, a iniciativa pròpia o a proposta d’algun dels Grups polítics, assumptes que no hagen sigut dictaminats prèviament per la Comissió; però en aquest supòsit no podrà adoptar-se cap acord sense que l’Assemblea ratifique la inclusió de l’assumpte en l’ordre del dia.

Article 64.- Presentació.

1. Les propostes, junt amb el seu expedient i el dictamen de la Comissió Informativa, hauran de presentar-se davant de la Secretaria General amb antelació suficient per al seu examen i inclusió en l’ordre del dia que acompanya la convocatòria de la sessió corresponent. En tot cas, per a ser incloses en l’ordre del dia d’una sessió, hauran d’estar en poder de la Secretaria set dies abans, almenys, de l’assenyalat per a celebrar-la.

2. Les proposicions hauran de presentar-se almenys amb cinc dies hàbils d’antelació respecte de la sessió corresponent.

Article 65.- Tramitació de les proposicions.

1. Les proposicions que no hagueren sigut informades pels servicis del Consorci es remetran per la Secretaria al servici corresponent, a fi que, en el termini màxim d’un mes, este emeta l’informe jurídic i, si és el cas, tècnic i econòmic segons la naturalesa de l’acord proposat.

2. Després d’això, la proposició se sotmetrà a dictamen de la Comissió Informativa i es tornarà a la Secretaria per a la seua inclusió en l’ordre del dia, sempre que es complisquen els terminis previstos per a les propostes en l’article anterior.

Subsecció 2a – Esmenes.

Article 66.- Classes i tramitació.

1. Esmena és la proposta de modificació d’una proposta, una proposició, presentada en la Secretaria General per qualsevol membre de l’Assemblea General.

2. Les esmenes podran ser de supressió, de modificació, d’addició i transaccionals.

3. Les esmenes es presentaren per mitjà d’un escrit dirigit al President o la Presidenta i subscrit pel portaveu del grup fins al moment d’iniciar-se la sessió.

4. Les esmenes transaccionals, subscrites per tots els grups, podran presentar-se fins al moment d’iniciar-se la votació de la proposta d’acord sobre la qual es transigix.

5. La Secretaria General traslladarà les esmenes als portaveus dels grups polítics.

6. Únicament s’admetran esmenes in voce quan siguen transaccionals o tinguen la finalitat d’esmenar errors materials, incorreccions tècniques o semàntiques o simples omissions.

Article 67.- Debat i votació.

1. El debat de les esmenes se celebrarà conjuntament amb l’assumpte objecte d’este.

2. En el cas que les esmenes siguen rebutjades, se sotmetrà a votació, sense més debat, la proposta d’acord o el text de la proposta, la proposició o la moció inicials.

3. En el cas que les esmenes siguen aprovades, s’incorporaran a la proposta o proposició inicial, la qual, sense més debat, se sotmetrà a votació, llevat que es tracte d’una esmena a la totalitat de l’acord proposat i, en este cas, es considerarà adoptat l’acord contingut en l’esmena i no se sotmetrà a votació l’acord inicialment proposat.

Secció 3a – Instruments d’informació, impuls i control.

Subsecció 1a. – Preguntes.

Article 68.- Destinatari, forma i contingut.

En les sessions ordinàries, els membres de l’Assemblea podran formular preguntes als òrgans de govern del Consorci.

La pregunta no podrà contindre més que la concisa i estricta formulació d’una sola qüestió, interrogant sobre un fet, una situació o una informació, o sobre si s’ha pres o es prendrà alguna decisió en relació amb algun assumpte en l’àmbit de competència del Consorci.

Article 69.- Inadmissió.

El President o la Presidenta determinarà que no és procedent respondre les preguntes en els supòsits següents:

a) Les que es referisquen a assumptes aliens a l’àmbit de competència del Consorci.

b) Les que siguen d’exclusiu interés personal de qui les formula o de qualsevol altra persona singularitzada.

c) Aquelles en els antecedents o formulació de les quals es proferisquen paraules o aboquen conceptes contraris a les regles de cortesia.

d) Les que comporten una consulta d’índole estrictament jurídica o tècnica.

e) Les que pogueren ser reiteratives d’una altra pregunta de resposta oral substanciada durant el mateix any natural.

Article 70.- Contestació.

1. Estaran en condicions de ser respostes en la sessió de l’Assemblea General les preguntes formulades que no siguen rebutjades per incórrer en els supòsits previstos en l’article anterior, i que el seu autor haguera sol·licitat resposta oral en Assemblea.

2. El President o la Presidenta podrà ordenar que siga posposada i inclosa en l’ordre del dia de la sessió següent, o contestar-la per escrit en el termini de quaranta-cinc dies comptats des de la data de l’Assemblea en què va ser formulada.

3. Les preguntes no donaran lloc a debat ni a votació.

4. En el cas que l’autor de la pregunta no haguera sol·licitat expressament la seua resposta oral en l’Assemblea, el President o la Presidenta podrà optar per fer-ho en esta o per contestar-la per escrit en el termini de quaranta-cinc dies comptats des de la data de l’Assemblea en què va ser formulada.

Subsecció 2a – Precs

Article 71.- Formulació dels precs.

1. Prec és la formulació d’una proposta d’actuació als òrgans de govern del Consorci feta per una persona representant dels ens consorciats.

2. Els precs es formularan oralment al final de les sessions ordinàries.

3. A part d’una breu introducció amb els antecedents, els precs no podran contindre més que la formulació concisa i estricta de l’actuació proposada.

Article 72.- Inadmissió.

1. El President o la Presidenta no admetrà a contestació i debat aquells precs que estigueren incursos en algun dels supòsits previstos per a les preguntes en l’article 84 d’aquest Reglament.

2. Podran acumular-se, als efectes de debat, els precs relatius al mateix objecte o objectes connexos entre si.

Article 73.- Debat.

1. Els precs es contestaran i es debatran en la sessió ordinària en què s’hagueren formulat.

2. Després de la lectura o plantejament del prec pel seu autor, li contestarà el President o la Presidenta. El President o la Presidenta podrà instar la persona titular de la gerència o qualsevol altre membre del Consorci a fer la contestació quan l’especificitat de la matèria així ho requerisca.

3. Si ho sol·licitaren els altres grups polítics, podrien intervindre durant un temps màxim de cinc minuts i, després d’això, podria tancar el debat qui haguera contestat el prec durant un temps màxim de deu minuts.

4. En cap cas no podrà ser objecte de votació el prec.

CAPÍTOL 3 – De la Junta de Govern.

Secció 1a – Naturalesa i composició.

Article 74.- Naturalesa, constitució i. composició.

1. La Junta de Govern és l’òrgan que, davall la Presidència del President o la Presidenta del Consorci, col·labora de forma col·legiada en la funció de direcció política que a aquest correspon i exercix les funcions executives i administratives que li atribuïxen les lleis i els Estatuts.

2. La Junta de Govern es constituirà en la forma prevista en l’article 27 dels Estatuts.

3. La Junta de Govern estarà integrada de conformitat amb allò que disposa l’article 28 dels Estatuts.

Secció 2a – Atribucions.

Article 75.- Competències.

La Junta de Govern tindrà les funcions següents:

a) L’assistència al President o la Presidenta en l’exercici de les seues atribucions.

b) Les atribucions que el President o la Presidenta o un altre òrgan del Consorci li delegue o li atribuïsquen les lleis.

El President o la Presidenta pot delegar l’exercici de determinades atribucions en els membres de la Junta de Govern, sense perjuí de les delegacions especials que, per a comeses específiques, puga fer en favor de qualssevol representants de les Entitats Consorciades, encara que no pertangueren a aquella.

Secció 3a – Funcionament.

Article 76.- Sessions.

1. Les sessions de la Junta de Govern del Consorci se celebraran en la seu del Consorci o en qualsevol de les seus de les entitats consorciades.

2. En els casos de força major, el President o la Presidenta podrà disposar la seua celebració en un altre edifici habilitat a l’efecte.

Article 77.- Classes de sessions.

1. Les sessions de la Junta de Govern poden ser de tres tipus:

a) Ordinàries.

b) Extraordinàries.

c) Extraordinàries de caràcter urgent.

2. Són sessions ordinàries aquelles la periodicitat de les quals està preestablida. El Junta de Govern es reunirà amb caràcter ordinari una vegada al trimestre, sense perjuí del que acorde la Junta per al seu funcionament.

3. Són sessions extraordinàries aquelles que així ho decidisca el President o la Presidenta amb tal caràcter per iniciativa pròpia, en atenció al caràcter extraordinari de l’assumpte a incloure en l’ordre del dia, o a sol·licitud de la quarta part dels seus membres.

4. Són sessions extraordinàries i urgents les que convoque el President o la Presidenta amb este caràcter quan la urgència de l’assumpte a tractar no permeta convocar la sessió extraordinària amb l’antelació que s’indica en l’article següent.

5. En el cas de les sessions extraordinàries i urgents, abans d’entrar a conéixer els assumptes inclosos en l’ordre del dia, haurà de ser declarada la urgència per acord favorable de la majoria dels membres.

Article 78.- Convocatòria.

1. Correspon al President o la Presidenta fixar, mitjançant decret, l’ordre del dia de les sessions de la Junta de Govern.

2. La convocatòria per a qualsevol classe de reunions, llevat de quan la urgència dels assumptes a tractar no ho permeta, s’efectuarà amb una antelació mínima de dos dies hàbils, indicant-hi el dia, l’hora i el lloc de celebració d’aquella.

3. També s’indicaran en la convocatòria els assumptes a tractar i es posaran a disposició dels vocals tots els documents siguen necessaris per al coneixement d’aquests.

4. La convocatòria, junt amb la documentació que l’acompanya, s’efectuarà per mitjà de correu electrònic.

5. A aquest efecte, els membres de la Junta hauran de comunicar, en el termini de deu dies des de la seua designació, l’adreça electrònica en la qual desitgen rebre la notificacions corresponents.

6. La convocatòria es podrà comunicar per mitjans telemàtics complint els requisits legalment previstos per a practicar notificacions per aquests mitjans i s’entendrà feta des del moment que estiga disponible, per qualsevol mitjà que permeta tindre’n constància de la recepció, per als membres de la Junta de Govern.

Article 79.- Quòrum d’assistència.

En primera convocatòria, es considerarà legalment constituïda la Junta de Govern sempre que estiguen presents les dues terceres parts dels seus membres; en segona convocatòria, bastarà que estiguen presents almenys tres assistents i es reunirà 15 minuts més tard de l’hora assenyalada per a la primera. En ambdós casos serà necessària la presència del President o la Presidenta i del secretari o secretaria, o dels qui legalment els substituïsquen.

Article 80.- Deliberacions i votacions.

1. El President o la Presidenta dirigix i ordena, al seu prudent arbitri, els debats en el si de la Junta de Govern.

2. En els casos en què la Junta de Govern exercisca competències delegades per l’Assemblea General serà preceptiu l’informe previ de la Comissió Informativa.

3. Tant en les sessions com en les reunions de la Junta de Govern, el President o la Presidenta podrà requerir la presència de membres del Consorci no pertanyents a la Junta de Govern, o de personal al servici de l’entitat, a fi d’informar quant a l’àmbit de les seues activitats.

4. Les sessions no tindran caràcter públic, tot i que podran ser invitats pel President o la Presidenta les persones representants dels ens consorciats que per raó dels assumptes a tractar pogueren estar especialment afectats.

5. Igualment, podran ser invitades pel President o la Presidenta les persones que entenga que poden ajudar al millor coneixement dels temes per a la formació de la voluntat de l’òrgan col·legiat.

6. Les votacions ordinàries que duguen a terme els membres de la Junta de Govern es manifestaran per signes convencionals d’assentiment, dissentiment o abstenció, segons determine el President o la Presidenta.

Serà vàlid interpretar que hi ha assentiment quan no s’haja manifestat cap signe ostensible de dissentiment o abstenció.

Secció 4a – Actes i acords de la Junta de Govern.

Article 81.- Actes.

1. Els acords de la Junta de Govern hauran de constar en acta, que estendrà el Secretari o Secretaria General del Consorci.

2. En l’acta de cada sessió es farà constar, com a mínim, la data i l’hora de començament i la de fi; els noms del President o la Presidenta i la resta d’assistents; els assumptes tractats; el resultat dels vots emesos i els acords adoptats.

3. Si no se celebra sessió per falta d’assistents o per un altre motiu, el secretari o secretaria suplirà l’acta amb una diligència autoritzada amb la seua firma, en la qual es consignarà la causa i els noms dels concurrents, els qui s’hi han excusat i els motius de la seua no celebració.

4. L’acta serà remesa als membres de la Junta de Govern, a fi que siga aprovada en la següent sessió ordinària que se celebre.

5. Aprovada l’acta, que serà subscrita pel Secretari o Secretaria General, es remetrà als organismes i a les institucions que resulten preceptius per disposició legal, com també als portaveus dels grups polítics.

Article 82.- Forma dels acords.

Les decisions que adopte la Junta de Govern en l’exercici de les seues competències revestiran la forma d’acord i es denominaran acords de la Junta de Govern del Consorci.

Article 83.- Publicitat dels acords.

Els acords adoptats per la Junta de Govern es publicaran i es notificaran en els casos i en la forma prevista per les lleis.

L’extracte dels acords adoptats serà objecte d’exposició pública en el tauler d’edictes del Consorci i es publicaran en la forma legalment establida, i podrà ser objecte de difusió a través de mitjans telemàtics per a facilitar-ne la consulta pel personal de l’administració del Consorci. Tot això, sense perjuí que es disposen en aquest sentit les normes orgàniques de participació ciutadana i de transparència i bon govern.

Article 84.- Certificació dels acords.

La certificació dels acords adoptats correspondrà al Secretari o Secretaria General del Consorci.

CAPÍTOL 4 – Del President o la Presidenta.

Article 85.- Del President o la Presidenta i les seues competències.

1. El President o la Presidenta serà el de la Diputació Provincial o el diputat o diputada provincial designat en qui delegue.

2. Són atribucions del President o la Presidenta del Consorci les establides en l’article 32 dels Estatuts.

3. El President o la Presidenta del Consorci pot delegar les seues atribucions, excepte les que resulten indelegables segons legislació règim local, en els termes que preveu els Estatuts del Consorci.

CAPÍTOL 5 – De la Vicepresidència.

Article 86.- Vicepresidència.

1. La Vicepresidència serà exercida per la persona titular designada per l’òrgan competent de la Generalitat, o si és el cas per la Direcció general competent en matèria de prevenció, extinció d’incendis i emergències de la Generalitat.

2. El Vicepresident o Vicepresidenta substituirà el President o la Presidenta nat o per delegació, en els casos d’absència, vacant o malaltia i la resta dels que reglamentàriament procedisquen, i tindrà les mateixes facultats que aquest, durant el temps que dure la substitució, sense que en cap cas puga assumir la representació de la Diputació Provincial.

3. La Vicepresidència, en cas de no assistir a les sessions dels òrgans col·legiats, podrà designar el funcionari o funcionaria idoni de la Conselleria que la represente amb veu i vot.

CAPÍTOL 6 – Règim general de les delegacions entre els òrgans necessaris.

Article 87.- Delegació d’atribucions.

1. La delegació d’atribucions requerirà, per a ser eficaç, la seua acceptació per part del delegat. La delegació s’entendrà acceptada tàcitament si en el termini de tres dies hàbils comptats des de la notificació de l’acord el membre o l’òrgan destinatari de la delegació no fa manifestació expressa davant de l’òrgan delegatori de no acceptar la delegació.

2. Les delegacions de l’Assemblea General en el President o la Presidenta o en la Junta de Govern i les del President o la Presidenta en aquesta última, com a òrgan col·legiat, no quedaran revocades pel sol fet de produir-se un canvi en la titularitat en la Presidència o en la composició concreta de la Junta de Govern.

3. La revocació o modificació de les delegacions haurà d’adoptar-se amb les mateixes formalitats que les exigides per al seu atorgament.

4. Cap òrgan no podrà delegar en un tercer les atribucions o potestats rebudes per delegació d’un altre òrgan.

Article 88.- Conservació de facultats de l’òrgan delegant.

Si no es disposa cap altra cosa, l’òrgan delegant conservarà les següents facultats en relació amb la competència delegada:

a) La de rebre informació detallada de la gestió de la competència delegada i dels actes o disposicions emanats en virtut de la delegació.

b) La de ser informat abans de l’adopció de decisions de transcendència.

c) Els actes dictats per l’òrgan delegat en l’exercici de les atribucions delegades s’entenen dictats per l’òrgan delegant i li correspon, en conseqüència, la resolució dels recursos de reposició que puguen interposar-se, llevat que en el decret o l’acord de delegació expressament es conferisca la resolució dels recursos de reposició contra els actes dictats per l’òrgan delegat.

Article 89.- Avocació.

1. L’òrgan delegant podrà avocar en qualsevol moment la competència delegada d’acord amb la legislació vigent sobre procediment administratiu comú.

2. En el cas de revocar la delegació, l’òrgan que tinga la competència originària podrà revisar les resolucions preses per l’òrgan o l’autoritat delegada en els mateixos casos i condicions establits per a la revisió d’ofici dels actes administratius.

Article 90.- Duració de la delegació.

La delegació d’atribucions s’entendrà que és per un termini indefinit, llevat que la resolució o l’acord de la delegació dispose una altra cosa o que la seu atemporalitat es derive de la mateixa naturalesa de la delegació.

CAPÍTOL 7. – Òrgans complementaris.

Secció 1a – Comissió Informativa.

Article 91.- Comissió Informativa.

1. La Comissió Informativa és un òrgan complementari del Consorci, integrada exclusivament per membres de l’Assemblea General, sense atribucions resolutòries que tenen per funció:

a) L’estudi, consulta, informe o dictamen dels assumptes que hagen de ser sotmesos a la decisió de l’Assemblea General i de la Junta de Govern, quan aquesta actue amb competències delegades per l’Assemblea General, llevat de quan hagen d’adoptar-se acords declarats urgents.

b) El seguiment de la gestió del President o la Presidenta i del seu equip de govern, sense perjuí del control superior i fiscalització que, amb caràcter general, li correspon a l’Assemblea General.

c) Les funcions resolutòries que l’Assemblea General li delegue.

d) L’estudi, consulta, informe o dictamen d’aquells assumptes que sent competència de la Junta de Govern i/o del President o la Presidenta, que els siguen sotmesos al seu coneixement per expressa decisió d’aquells.

Article 92.- Composició.

1. La Comissió informativa estarà integrada per:

a) El President o la Presidenta del Consorci.
b) Una persona representant de la Generalitat.
c) Una persona representant de cadascun dels grups polítics.

2. A l’efecte de votació, cada un dels seus membres tindrà el nombre de vots corresponent a l’ens o els ens consorciats la representació dels quals tinga en funció de la seua composició.

3. La designació concreta dels membres de la Comissió Informativa que hagen de formar-ne part en representació dels municipis consorciats de cada grup es farà per mitjà d’un escrit del seu portaveu dirigit al President o la Presidenta, i del qual es donarà compte a l’Assemblea General. Podrà designar-se, de la mateixa manera, un suplent per cada titular.

Article 93.- Organització.

1. El President o la Presidenta del Consorci serà el President o la Presidenta nat de la Comissió. No obstant això, podrà delegar la Presidència efectiva en qualsevol membre de la Comissió, a proposta d’aquesta, després de la corresponent elecció feta al seu si.

2. La Comissió designarà, entre els seus membres, un o més Vicepresidents o Vicepresidentes, que tindran la funció de substituir el President o la Presidenta, pel seu ordre, en cas de vacant, absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària.

3. El secretari o secretaria de la Comissió serà el Secretari o Secretaria General del Consorci o el funcionari o funcionaria en qui delegue.

4. Les funcions atribuïdes a la Junta de Portaveus respecte de l’Assemblea les exerciran en les comissions els seus presidents i presidentes i els seus portaveus.

5. La Comissió disposarà dels mitjans materials i personals necessaris per al desenvolupament de les seues funcions, i les seues sessions se celebraran, preferentment, en el lloc on el Consorci tinga la seu.

6. Correspon a la Secretaria de la Comissió, davall la direcció del seu president o de la presidenta, l’administració i coordinació dels mitjans referits en l’apartat anterior.

Article 94.- Funcionament de la Comissió.

1. El funcionament de la Comissió s’ajustarà a les regles següents:

a) La Comissió es constituïx vàlidament amb l’assistència d’un terç del nombre legal dels seus membres, que mai no podrà ser inferior a tres. En tot cas, es requerirà l’assistència del president o de la presidenta i del Secretari o Secretaria de la Comissió o dels qui legalment els substituïsquen.

b) Este quòrum haurà de mantindre’s durant tota la sessió.

c) Quan no assistisca a la sessió el representant o la representant o representants designats per a formar part de la Comissió, qualsevol representant del mateix grup polític al qual pertanga l’absent o absents podrà substituir-los amb plenitud de drets, prèvia comunicació al President o la Presidenta en el moment d’iniciar-se la sessió, sense que puguen haver-hi noves substitucions llevat que s’incorporara a la sessió el titular o la titular o titulars substituïts, i en este cas els substituts cessarien com a membres de la Comissió.

d) En el cas de votacions amb resultat d’empat, s’efectuarà una nova votació i, si persistix l’empat, decidirà el vot de qualitat del President o la Presidenta de la Comissió.

e) Els funcionaris del Consorci, a requeriment del President o la Presidenta, podran assistir a les sessions a efectes informatius.

f) La convocatòria per a qualsevol classe de reunions, excepte quan la urgència dels assumptes a tractar no ho permeta, s’efectuarà amb una antelació mínima de dos dies hàbils, indicant en la mateixa el dia, hora i lloc de celebració d’aquella.”

2. En els altres aspectes, seran aplicables a la Comissió les disposicions establides per a l’Assemblea General en els Estatuts.

Article 95.- Vots dels membres.

Els membres de la Comissió informativa tindran un nombre de vots directament proporcional a l’aportació econòmica al pressupost ordinari del Consorci de l’ens o els ens que representen.

Article.- 96. Dictàmens.

1. Els dictàmens de la Comissió Informativa tenen caràcter preceptiu i no vinculant.

2. En supòsits d’urgència, l’Assemblea General o la Junta de Govern podran adoptar acords sobre assumptes no dictaminats per la corresponent Comissió Informativa, però, en aquests casos, de l’acord adoptat haurà de donar-se compte a la Comissió Informativa en la primera sessió que se celebre. A proposta de qualsevol dels membres de la Comissió Informativa, l’assumpte haurà de ser inclòs en l’ordre del dia de la següent Assemblea General a fi que aquesta delibere sobre la urgència acordada, en exercici de les seues atribucions de control i fiscalització.

Article 97.- Actuació com a Comissió Especial de Comptes.

1. La Comissió Informativa assumirà i farà les funcions de Comissió Especial de Comptes d’existència preceptiva.

2. A les sessions de la Comissió Informativa que actue com a Comissió Especial de Comptes assistirà l’interventor del Consorci.

Secció 2a – Comissions no permanents.

Article 98.- Creació.

1. Les comissions no permanents són les comissions constituïdes per acord de l’Assemblea General per a un assumpte concret, amb fins d’estudi, elaboració de propostes o altres de naturalesa anàloga, sense caràcter resolutori.

2. Es regiran pel seu acord de constitució i, supletòriament, per les normes reguladores de les Comissió Informativa.

3. S’extingiran automàticament una vegada hagen acabat de desenvolupar les funcions que van motivar-ne la creació.

CAPÍTOL 8 – Altres òrgans i mitjans personals.

Article 99.- Secretaria, Intervenció i Tresoreria.

Les funcions de Secretària, Intervenció i Tresoreria seran exercides, pels funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional de la Diputació Provincial de València, administració a la qual queda adscrit el Consorci, en els termes i amb l’abast de la normativa que els resulte d’aplicación.

Article 100.- Recursos Humans.

1. El personal del Consorci pot ser propi o procedent de qualsevol de les entitats consorciades per mitjà de reassignació de llocs de treball de les administracions participants. El seu règim jurídic serà el de l’Administració d’adscripció i les seues retribucions en cap cas no podran superar les establides per a llocs de treball equivalents en aquella.

2. El Consorci ordena el seu personal per mitjà dels sistemes d’estructuració previstos en la normativa d’ocupació pública, per a garantir l’eficàcia en la prestació dels servicis i l’eficiència en la seua utilització. En especial, disposarà d’una relació de llocs de treball o un altre instrument organitzatiu semblant i d’una plantilla de places. Aquests instruments s’aprovaran pels òrgans competents del Consorci en ocasió de l’aprovació del Pressupost.

3. Amb caràcter general, els llocs de treball podran ser exercits per personal funcionari. El seu enquadrament en grups, subgrups, escales i, si és el cas, subescales, s’efectuarà de conformitat amb la normativa d’ocupació pública que hi siga aplicable.

4. En tot cas, d’acord amb la normativa d’aplicació en la Comunitat Valenciana, el personal la categoria del qual forme part de la classe de Servicis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament, tindrà la condició de funcionari o funcionaria. El seu règim estatutari serà l’establit en eixa normativa específica.

5. D’acord amb la normativa d’aplicació en la Comunitat Valenciana, el personal dels servicis de prevenció, extinció d’incendis i salvament, el Consorci disposarà d’un reglament d’organització i funcionament, que haurà d’ajustar-se en els seus criteris i continguts al que disposa aquesta. Els òrgans de govern del Consorci i la persona titular de la gerència donaran les directrius, les instruccions i les ordres que procedisquen per a completar-ne o interpretar-ne els continguts.

CAPÍTOL 9 – Funcionament.

Article 101.- Planificació.

1. L’activitat del Consorci es desenvoluparà d’acord amb plans d’actuació en els quals s’establiran els objectius a complir, l’ordre de prioritat i els mitjans per al seu finançament.

2. Els plans podran ser ampliats si durant la seua vigència s’obtingueren recursos financers extraordinaris per a obres o servicis determinats no inclosos en la planificació inicial.

3. La planificació, realització d’obres i prestació dels servicis es farà buscant la potenciació equilibrada i harmònica de tots i cada un dels ens consorciats, com també el compliment de la normativa de coordinació superior de la Generalitat i de l’Estat.

Article 102.- Acords de concertació.

El Consorci podrà concertar amb organismes públics i particulars els programes i les actuacions adequats al compliment dels seus fins, utilitzant les formes de cooperació, associació o gestió que considere més eficaces.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Disposició addicional única. Disposicions d’aplicació preferent.

Les disposicions del present Reglament seran d’aplicació preferent a les contingudes en el Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització i Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, que serà d’aplicació supletòria.

DISPOSICIONS FINALS

Disposició final única. Publicació i entrada en vigor.

1. El reglament entrara en vigor l’endemà de la publicació de la modificació dels Estatuts del Consorci aprovats per l’Assemblea General que aprova el present reglament en el Butlletí Oficial de la Provincia de València.

2. L’acord d’aprovació definitiva i el reglament mateix es publicaran també en la pàgina web del Consorci.