ACTIVITAT DE TRACTAMENT: GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS

Última actualització : 11/23

Nombre y finalidad
Nombre Gestió de recursos humans
Descripción finalidad Tractament de dades per a la gestió dels recursos humans del Consorci (vacances, expedients disciplinaris, incompatibilitats, pla de pensions, acció social, assegurança col·lectiva de vida i accidents , etc.)
Responsable del tratamiento
Identidad Consorci per al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i de Salvament de la província de València
Manera de contactar amb el responsable

Per correu electrònic en l’adreça infobombers@bombersdv.es

Per correu postal, en l’adreça Avellanes 14, 46003 València.

Manera d’exercitar drets Per a sol·licitar l’accés, la rectificació, supressió o limitació del tractament de les dades personals o per a oposar-se al tractament, en el cas des donen els requisits establits en el Reglament General de Protecció de Dades, així com en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personal i garantia dels drets digitals, es pot dirigir un escrit al Consorci en la direcció indicada més amunt o en el registre electrònic https://sede.bombersdv.es/
Unitat responsable de la tramitació Servei de Recursos Humans
Dades de Contacte del Delegat de protecció de dades Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament d’estes dades, el Consorci posa a la disposició dels interessats la bústia del delegat de protecció de dades dpd@bombersdv.es
Unitat responsable de la tramitació Servei de Recursos Humans
Base jurídica

La base jurídica és l’article 6.1.b) del RGPD: el tractament és necessari per a l’execució d’un contracte en el qual l’interessat és part (relació emprat – ocupador) o per a l’aplicació, a petició d’aquell, de mesures precontractuals. En determinats casos, la base de licitud és l’article 6.1.c) del RGPD, el tractament és necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament, així com l’article 6.1.e) del RGPD pel qual el tractament és necessari per al compliment d’una missió realitzada en interés públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable, d’acord amb:

– Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública.
– Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
– Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
– Llei orgànica 11/1985, de 2 d’agost, de Llibertat Sindical.
– Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals.
– Llei 7/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat, dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana
– Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d’homes i dones.
– Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.
– Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic.

La base jurídica en el cas de categories especials, és l’article 6.1.b) en relació amb l’article 9.2.b) del RGPD: el tractament és necessari per al compliment d’obligacions i l’exercici de drets específics del responsable del tractament o de l’interessat en l’àmbit del dret laboral, d’acord, entre altres, amb el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social. En un altre cas, la base serà el consentiment del titular de les dades, que podrà retirar en qualsevol moment a través de la seu electrònica del Consorci.

A més, en el cas de dades relatives a afiliació sindical, la base de licitud, en determinats casos, serà l’article 6.1 c) en relació amb l’article 9.2 e) del RGPD referit a dades personals que l’interessat haja fet manifestament públics.

Terminis de conservació

Les dades es conservaran el temps necessari per al compliment de la finalitat assenyalada i s’emmagatzemaran mentre el Consorci per al SPEIS de València puga tindre responsabilitats derivades del seu tractament.

A més, s’atendrà al regulat en la normativa d’Arxius.

Les dades econòmiques es conservaran a l’empara del que es disposa en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

En qualsevol cas, les dades podran ser conservats, si és el cas, amb finalitats d’arxiu en interés públic, fins d’investigació científica i històrica o fins estadístics.

Origen i procedència de les dades
El propi interessat
Col·lectius afectats
Empleats públics
Familiars d’empleats públics
Tipologies de los dadess
Infraccions Infraccions i sancions penals i administratives.
Inexistència d’antecedents penals en cas de lloc de treball amb menors.
Categories especials de dades Afiliació sindical; Dades relatives a la salut i discapacitat
Dades identificatives Nom i cognoms; NIF (NIE, Passaport o número de targeta de residència) ; adreça; telèfon, correu electrònic i/o domicili; signatura; usuari i contrasenya; imatge i veu.
Altres

Característiques personals (sexe, estat civil, nacionalitat, designació beneficiari en assegurança col·lectiva, uns altres); Circumstàncies Socials; Acadèmics i Professionals; Detalls d’ocupació (núm. registre personal, torns, guàrdies, cos/escala, lloc, càrrec, historial, jornada, bossa d’hores); Econòmics, Financers i d’Assegurances. Altres: en cas del *SPEIS, permisos de conduir (data obtenció i venciment) així com dades de localització; i matrícula vehicle per a ús de pàrquing i, si és el cas, compensacions pel seu ús en comissions de servei o altres.

Per a la tramitació de les sol·licituds d’acció social també es tractaran dades relatives a familiars com a grau de consanguinitat i/o afinitat, data de naixement, nom i cognoms, ingressos, certificat de dependència funcional, certificat d’empadronament (del familiar i del sol·licitant), data de defunció i convivència amb l’empleat públic sol·licitant, així com estudis cursats, nivell formatiu, matrícula, desplaçament i percentatge d’assignatures superades (en cas d’ajuda per a estudis). Quan este tipus d’ajudes es prevegen en els plans d’acció social del Consorci els tractaments bucodentals rebuts i ús de pròtesis oculars, juntament amb la factura de les despeses suportades en cada cas.

Mesures tècniques i organitzatives aplicades

Les mesures de seguretat garantiran la confidencialitat, integritat, disponibilitat i resiliència permanents dels sistemes i serveis de tractament que resulten apropiades per a garantir un nivell de seguretat adequat al risc del tractament, en els termes exigits per l’article 32.1 del RGPD.

Es corresponen amb les previstes i en l’Annex II del Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració Electrònica, sense perjudici del termini transitori d’adequació establit en el Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat. i en el marc dels documents que conformen la Política de protecció de seguretat de la informació del Consorci

Categories de destinataris de comunicacions

Quan es puga realitzar la comunicació de dades conforme a l’article 6 del RGPD, relatiu a la legitimació del tractament, es preveuen comunicacions a entitats bancàries, entitat asseguradora de vida i accidents i entitat gestora del Pla de Pensions.

A més, es preveuen comunicacions a la Mútua d’Accidents, servei de prevenció alié , així com als representants sindicals d’acord amb el que s’estableix en la Llei 11/1985, de 2 d’agost, de Llibertat Sindical.

Per obligació legal, es comunicaran a Tresoreria General de la Seguretat Social, Institut Nacional de Seguretat Social, Administració Tributària i òrgans judicials i altres administracions amb competències en matèria de recaptació.