València, 3 de febrer.- El Consorci Provincial de Bombers de València està treballant per a unificar criteris i millorar les condicions de seguretat i salut dels treballadors. Una  tasca que s’està plasmant en diferents propostes per a desenvolupar, principalment, una normativa adaptada a la legislació de prevenció de riscos laborals en l’àmbit específic del cos de bombers.

No obstant això, representants del Consorci participen activament en el Grup de Treball de Seguretat i Salut de la Comissió de Coordinació dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de la Comunitat (SPEIS); un fòrum tècnic en el qual estan representats els sis serveis (municipals i provincials) de bombers de la Comunitat Valenciana, juntament amb l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a Emergències i l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE), així com sindicats i tècnics dels ens.

Dintre de la ruta de treball establerta per part dels diferents actors implicats i citats, prioritza estudiar i consensuar les propostes de treballs en gestió preventiva i procediments i guies comunes d’actuació, al mateix temps que analitzar les diferents accions de col·laboració realitzades amb l’INVASSAT i l’Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Precisament, aquests punts van ser tractats en l’última reunió dels agents implicats que va tenir lloc el passat 25 de gener en el Consorci Provincial d’Alacant. La quarta, des de la seua constitució en març de 2016, del Grup de Treball de Seguretat i Salut en els SPEIS de la Comunitat Valenciana.